Pozitia in care dormi, secretul unui somn linistit

Pozitia in care dormi, secretul unui somn linistit

- in Sanatate
412
0
Beautiful young woman sleepingBeautiful young woman sleeping

În ciuda faptului ca adormi în fiecare seară la ore rezonabile şi a doua zi nu te trezeşti foarte devreme, totuşi, abia te dai jos din pat dimineaţa, la serviciu nu te poţi concentra şi aştepţi seara cu nerăbdare, şi ora de culcare, ca să te întinzi în pat.
Există cauze serioase pentru oboseala accentuată, cauze pe care mulţi dintre noi le neglijăm sau nici măcar nu le bănuim. O cauza principala este pozitia in care dormi.

Iata 4 dintre cele mai populare pozitii de dormit si semnificatia acestora

  • Pozitia pe o parte

pozitie-lateralaAceasta pozitie o au peste 40% dintre oameni in timpul somnului. Aceasta pozitie lasa piciorul superior nesustinut, genunchii si coapsa tind sa alunece inainte odihnindu-se pe saltea, dar rotind coloana lombara. Aceasta rotatie tinde sa dea dureri de spate sau de sold.

Daca tii mortisi sa dormi pe o parte dar totusi comfortabil tine o perna intre genunchi si coapsa, iar alta perna ori patura sa o tii in brate.

Dormitul pe o parte in timp duce la aparitia mai rapida a ridurilor datorita presiunii pernei asupra fetei iar sanii devin cazuti datorita efectului exercitat de forta gravitationala asupra lor. Dormitul pe partea dreapta accentueaza arsurile gastrice, iar pe partea stanga e ideal pentru fluxul de sange.

  • Pozitia pe spate

pozitie-spate

Ajuta la prevenirea ridurilor pentru ca nimic nu este impins asupra fetei. Sforaitul este, de obicei, cea mai frecventa si mai severa consecinta a dormitului pe spate. Cu toate acestea, dacă preferi să dormi pe spate, există câteva modificări minore la această poziție pe care le poti face pentru a ajuta la un somn mai profund. Încearca sa introduci o perna moale sau un prosop rulat sub genunchi pentru a facilita curba naturală a coloanei vertebrale.

Previne durerile de gat si de spate. Daca suferi de reflux acid, aceasta este cel mai bun lucru pentru a dormi pe spate.

 

  • Pozitia pe burta

pozitie-burtaDacă iti place sa dormi pe burta, primesti un pic de vesti proaste … profesioniști de somn nu recomandă dormitul pe burta pentru ca provoaca presiune asupra spatelui si plamanilor, respiratia iti va fi ingreunata, vei sta mai tot timpul incordat chiar daca nu simti asta, iar dimineata vei fi mai agitat.

Dacă dormitul pe abdomen este singurul mod in care poti dormi incearca sa folosesti o perna extrem de moale sau deloc astfel încât să nu pună gâtul intr-un unghi ciudat, iar o alta perna sub pelvis si abdomenul inferior.

 

 

  • Pozitia stea de mare

pozitia-stea

Dormitul pe spate cu braţele larg răspândite, indiferent dacă braţele sunt sau nu pe pernă, este foarte bun pentru
coloana vertebrală şi nu contribuie la îmbătrânire pielii şi apariţia ridurilor. Cu toate acestea, această poziţie de „stea de mare”, poate provoca apariţia sforăitului. În plus, dacă mâinile sunt deasupra pernei vei crea o presiune pe umeri, ceea ce poate cauza durere.

 

 

 

  • Pozitia trunchi de copac

pozitia-trunchi-copacAceastă poziție este, de asemenea, caracterizata, cu picioarele si spatele drepte, mainile pe langa corp si o parte a fetei odihnindu-se pe perna.
Această poziție este adoptată până la 15% din oameni. Nu este foarte indicata pentru ca provoaca dureri ale articulatiilor, dureri de spate si umar. Pune presiune asupra nervilor din regiunea cervicala si tine muschii usor incordati astfel ca dimineata te poti trezi cu crampe ori carcei.

 

 

 

Pozitii gresite pentru dormit

Sunt cateva pozitii de dormit care trebuie evitate. Dormitul cu fata in jos cere ca cel ce o adopta sa aiba capul intors intr-o parte. Aceasta cauzeaza un raspuns de intindere prelungita a ligamentelor si duce la deformari ligamentare plastice si vatamari la coloana.

A dormi cu fata in sus si cu o perna mare sub cap va provoca o hiperflexare si extindere a gatului. Aceasta din nou va cauza o diformitate plastica ce va duce la o pozitie a capului mai inclinata spre in fata, si pierdere a curbei cervicale. Aceasta pozitie este extrem de periculoasa, intrucat postura cu capul inainte descreste capacitatea pulmonara si impiedica oxigenarea eficienta a celulelor. Acest lucru poate duce la afectiuni astmatice, apnee de somn si boli cardiovascdormitulare. Pozitia cu capul aplecat spre inainte mai afecteaza si sistemul digestiv, ducand la o absorbtie diminuata a nutrientilor, constipatie si sindromul colonului iritabil. Starea de proasta oxigenare a corpului micsoreaza producerea de endorfine, ducand la un prag coborat al sensibilitatii la durere si stari de durere amplificata.

You may also like

Mierea de albine naturala de Manuka omoara toate bacteriile cu care intra in contact

Noul studiu a arătat că omoară fiecare tip